תיאור תפקיד:
1. פיקוח ואכיפת יישום של החקיקה הרלוונטית בתחום רישוי עסקים לפי המדיניות העירונית, הדין והנחיות הממונים.
2. בדיקה וליווי בקשות לקבלת רישיון עסק לעסקים, בקרת עמידת העסק בדרישות ובהוראות החוק, אכיפת החוקים והתקנות, הכנת דוח סיכום הביקורת ותיעוד פעילות הפיקוח.
3. בדיקת הבקשות והתוכניות לבקשה לרישיון עסק ואימותן מול המצב הקיים בעסק.
4. עריכת ביקורות וביקורות חוזרות בעסקים, שימוש ברשימות תיוג והכנת הביקורת בהתאם לתכנית עבודה מוגדרת מראש.
5. עריכת ביקורת תברואתית (סניטרית) בעסק והתאמה לדרישות ולהוראות הדין, מעקב ובקרה אחר המצב התברואתי, בעלות, מבנה ומהות העסק.
6. מתן המלצות לאישור או סירוב לרישיון עסק ותנאים מוקדמים לרישיון.
7. עמידה ברמות שירות שנקבעו לביצוע הביקורת בבית העסק, למסירת חוות הדעת והגדרת הדרישות ולביצוע הביקורת, ומתן חוות דעת מקצועית בתחום בריאות הציבור.
8. מתן עדות בבית המשפט בנושאים שבתחום האחריות.
9. קבלת קהל וקיום פגישות ומתן הדרכה לבעלי עסקים שלא בבית העסק, טיפול בקריאות שירות/פניות ציבור, קיום קשר וקביעת פגישות בשטח עם הציבור בהתאם לצורך ודיווח על פי נהלי העירייה תוך עמידה בזמני התקן וברמות השירות.
10. התפקיד כרוך ביציאה לשטח: הליכה מרובה ונסיעות רבות בעיר. עריכת הביקורת בעסקים והיציאה לשטח מחייבת נהיגה עצמית ברכב/קטנוע.
11. קיום קשרי עבודה פנים עירוניים ועם גופים מחוץ לעירייה.
12. ביצוע משימות נוספות במסגרת התפקיד, לפי הנחיית הממונה.
דרישות:
1. 12 שנות לימוד ומעבר קורס מסמיך לתברואנים.
2. מעבר הכשרת מפקחי רישוי עסקים לצורך הסמכה לתפקיד טרם המינוי בפועל (בהתאם לקבוע בסעיף 28 ב' לחוק רישוי עסקים, וחוזר המהל הכללי מס' 6/2019).
3. תעודת סיום בהצלחה קורסי רישוי עסקים שלב א' (הכשרה בסיסי ברישוי עסקים) ושלב ב' קורס רישוי עסקים בהתמחות בעסקי מזון או קורס לעובדי בריאות הסביבה (בפיקוח משרד הבריאות), במהלך שנתיים מתחילת המינוי.
4. אישור המרשם הפלילי כי המועמד לא הורשע בעבירה שמפאת מהותה, חומרתה או נסיבותיה אין הוא ראוי, לדעת הגורם המסמיך כאמור באותם סעיפים קטנים, לפי העניין, לשמש כמפקח [לפי סעיף 28 ד'(1) לחוק רישוי עסקים].
5. התפקיד מחייב קבלת הכשרה מתאימה בתחום הסמכויות הנתונות למפקח (לפי סעיף 28א' לחוק רישוי עסקים, התשכ"ח – 1968).
6. התפקיד מחייב ניידות - רישיון נהיגה ברכב או בקטנוע – חובה.
7. למועמד מלאו 21 שנה, והינו אזרח או תושב קבע בישראל.
8. ידע וניסיון בעבודה במערכות ממוחשבות והפעלת יישומי OFFICE.
9. ידע בחוק רישוי עסקים על תקנותיו, הכרת דיני תכנון ובניה.
10. ידע והתמצאות בקריאת תוכניות בנין/עסק ומפרטים טכניים.
11. מיומנויות תקשורת וכושר ניהול משא ומתן.
12. תודעת שירות גבוהה ויחסי אנוש טובים.
13. ידיעת השפה העברית ברמה טובה מאוד, ידיעת שפות נוספות - יתרון.
14. כושר ביטוי טוב בכתב ובעל פה.
15. היתכנות לעבודה בשעות ובימים לא שגרתיים.