סיפור הצלחה בעקבות שירות משרה חמה, חברת איליאנט / הדס שמעוני

ויטלי ולסנקו מאשקלון, צבי מירל, עולה חדש מניו יורק ועובד נוסף התקבלו לחברת איליאנט
בעקבות משרה חמה שפורסמה באתר ג'ובנט.

איליאנט, אשר נוסדה ב- 2002, הינה בית תכנה המייצר מערכת שירות, תמיכה וניהול מלאי (helpdesk), המיועדת למחלקות it בארגונים שונים. מוצר הדגל של החברה, sysaid, הינו מערכת המאפשרת תמיכה טכנית קלה ויעילה המספקת ידע, שליטה ובקרה על כל הפעילויות של מחלקות ה- it.
sysaid הינו סיפור הצלחה בינלאומי: למעלה מ- 35,000 ארגונים בכל רחבי העולם הטמיעו אותו וקצב הביקוש למוצר הולך וגובר. החברה מונה כיום כ- 30 עובדים היושבים במשרדי החברה באור-יהודה, ונמצאת במגמת צמיחה מתמדת.

סיפור ההצלחה של ויטלי ולסנקו
"לאחר שלוש וחצי שעות בלבד משליחת קורות החיים, קיבלתי טלפון ממנהלת מחלקת התמיכה של חברת איליאנט, שרית להב. לא האמנתי שאקבל מענה בזמן קצר כל כך. יום לאחר מכן הייתי בדרכי לראיון". כך סיפר ויטלי ולסנקו, 24, בהתרגשות לאתר ג'ובנט. ויטלי מצא את עבודתו לפני שלושה חודשים, כמהנדס תמיכה טכנית בחברת איליאנט.

"בשנה שעברה סיימתי שירות קבע בחיל אוויר בתור הנדסאי אלקטרוניקה, אולם בתום השירות החלטתי לשנות כיוון מקצועי ולהיכנס לתחום המחשבים. לאחר השחרור עבדתי במחלקת תמיכה טכנית בחברה ברחובות, ובמקביל נרשמתי ללימודי ערב בתפעול רשתות ותקשורת מחשבים. לצערי מקום העבודה לא עמד בציפיותיי ולאחר מספר שבועות התחלתי לחפש עבודה". 

מה גרם לך לשנות כיוון מקצועי?
"לאחר השחרור מהצבא הגעתי לפרשת דרכים, כאשר התחלתי לבחון באופן רציני את התחום בו ארצה להתמחות לטווח הארוך. חיפשתי אתגר מקצועי, יצירה וגיוון. כהנדסאי אלקטרוניקה הרגשתי חוסר סיפוק, התחום החל לשעמם אותי והגעתי לידי מיצוי. לכן, החלטתי להיפתח לתחומים חדשים. תקשורת מחשבים נראה לי תחום חדשני הדורש מחשבה מעמיקה ובאמצעותו אוכל להגשים את עצמי".


ויטלי ולסנקו במשרדי חברת איליאנט

לאחר השחרור עסקת בתמיכה, מדוע התחלת לחפש עבודה חדשה לאחר חודש בלבד?
"אמנם תחום העיסוק עניין אותי והרגשתי שאני בכיוון הנכון מבחינה מקצועית, אך לא הצלחתי להתחבר לצוות. רוב העובדים היו בשנות ה- 30 לחייהם בעוד אני בן 23, וזמן קצר לפני קבלתי לעבודה סיימתי שירות צבאי. הייתי במקום שונה. אני לא אדם סגור ומופנם, להיפך, אני אוהב אנשים אך הרגשתי שאני לא מצליח להשתלב בסביבה החברתית. וכך, בשבועות הראשונים החלו מחשבות על עזיבה וחיפוש מקום עבודה חדש".

איך ערכת את תהליך החיפוש?
"באחת ממשמרות הלילה בהן אין עומס ויש זמן למחשבה, התחלתי לבדוק משרות בתחום הרשתות והתקשורת. איתרתי בעזרת google אתרים לחיפוש עבודה, כאשר תוך זמן קצר התמקדתי באתר ג'ובנט. בשעה 4:30 לפנות בוקר, למיטב זכרוני, שלחתי קורות חיים לחברת איליאנט. זו הייתה הפניה הראשונה שלי".

כיצד הבחנת במשרה החמה באתר?
"היא הייתה מודגשת כך שקשה היה לפספס אותה...נכנסתי לאתר ג'ובנט ובתחתית הדף גיליתי משרה פנויה של מהנדס תמיכה טכנית. תיאור המשרה תאם את ציפיותיי, ובנוסף, בתחום התמיכה היה לי ניסיון, ולכן בלי להסס שלחתי קורות חיים".

מתי קיבלת מענה חזרה?
"בשמונה בבוקר כשהמתנתי לרכבת בחזרה לביתי שבאשקלון, צלצל לפתע הפלאפון ובעברו השני שרית להב, מנהלת מחלקת התמיכה של החברה. מספר דקות ניסיתי להיזכר באיזו חברה מדובר וכאשר הבנתי שזו חברת איליאנט הופתעתי מאד. לא ציפיתי לקבל מענה מהיר כל כך, לאחר שלוש וחצי שעות! חשבתי שאני עומד בפני תקופת ארוכה של כחודשיים עד למציאת מקום עבודה הולם. יום למחרת הגעתי לראיון, וכעבור שבוע התחלתי לעבוד באיליאנט".

איך עבר יומך הראשון בחברה, התרשמת לטובה?
"הבחנתי בדינאמיקה המיוחדת בין חברי הצוות כבר ביום הראיון. כמו כן, יומי הראשון באיליאנט היה יוצא דופן היות ובאותו יום נערך כנס מקצועי שנתי, בשרתון סיטי טאוור שנקרא "sysaid day". כך שטרם הקליטה בחברה עצמה עברתי עם שאר העובדים יום עיון מרוכז, במהלכו נערכו הרצאות על הטכנולוגיות השונות, על סגולות המוצר ועל תחומי פעילות החברה". 

לא הרגשת חוסר ביטחון באותו יום, הרי לא הכרת אף אחד?
"לא. ראיתי בהזמנה לכנס פריבילגיה כעובד חדש, הזוכה להכיר את איליאנט על כל מנהליה ולשמוע בפירוט על המוצר. ישבתי עם שאר העובדים והרגשתי חופשי לשאול שאלות ולהשתתף. בסך הכל מאד נהניתי. יום לאחר מכן כל אחד מהעובדים ניגש אלי והציג את עצמו, ותוך זמן קצר הפכתי אחד מהחבר'ה". 

אתה רואה עצמך עוד שנים רבות באיליאנט?
"בוודאי. כיף לי להגיע לעבודה, אני קם עם חיוך בבוקר. אני מרגיש שנכנסתי למשפחה ואני מקווה להמשיך ולהתפתח פה עוד שנים רבות. הראש פה צעיר, הסביבה כייפית ורמת האנשים מאד גבוהה. אני מרוצה.
חשוב לי לציין שהתחתנתי שבועיים לאחר שהתקבלתי לאיליאנט, והרגשתי צורך להזמין את כל חברי לצוות. באופן מיידי הפצתי במייל לכולם את דבר החתונה, והייתה שמחה גדולה. מבחינה מקצועית אני מקבל מענה מקצועי לאורך כל הדרך מכולם. כל העובדים מאד פתוחים, ידידותיים ונכונים לענות על כל שאלה שעולה. למדתי ואני לומד כל יום על מורכבות המוצר ומתפתח יחד איתו".

יש לך המלצות למחפשי העבודה?
"אני חושב שהסיפור שלי ממחיש מדוע כדאי ללכת אחרי הלב. לאחר חודש בלבד החלטתי לעזוב עבודה למרות שעמדתי לפני נישואין. התקבלתי לאיליאנט שממוקמת רחוק מהבית שלי, ובכל זאת לא וויתרתי ולבסוף מצאתי את הקריירה שמוצאת חן בעיני. מעבר לזה, לדעתי נושא הסביבה החברתית והאווירה בחברה מאד משמעותי. אומרים שעבודה היא שליש מהחיים לכן חשוב למצוא מקום טוב מכל הבחינות".

סיפור ההצלחה של צבי מירל
"גדלתי כיהודי ציוני בניו יורק והחלטתי לעלות לארץ בספטמבר השנה מתוך מטרה להגשים חלום ולהשתלב בישראל. לאחר שלושה חודשים בהם שהיתי באולפן בירושלים, התחלתי לחפש עבודה. במקצועי אני תוכניתן, ובעברי עבדתי כפרילנסר בניו יורק. למעשה זו הייתה תחילת דרכי המקצועית בארץ". צבי מירל, 29, לא האמין כשמצא את עבודתו כתומך טכני ומנהל רשתות, לאחר שבוע בלבד בחברת איליאנט באמצעות אתר ג'ובנט.

אילו משרות חיפשת?
"בעברי עבדתי כטכנאי מחשבים, אולם חיפשתי משרה מגוונת המאפשרת שילוב יכולות טכניות עם יכולות בינאישיות. אני אוהב לתכנת, אך רציתי להתמחות ולצבור נסיון בארץ בניהול רשתות מתקדם".

כיצד הגעת לאתר ג'ובנט?
"לג'ובנט הגעתי דרך המלצה מארגון המסייע לעולים חדשים. תהליך החיפוש היה קל ובשפה האנגלית, וכך הגעתי לרשימת משרות בתחום המחשבים. התפקיד הראשון אליו שלחתי קורות חיים היה של איליאנט. הוא הופיעה ברשימת המשרות החמות ומאד משכה את תשומת ליבי".


צבי מירל במשרדי חברת איליאנט

איך הגעת בסופו של דבר לחברת איליאנט?
"יום לאחר שליחת קורות החיים זומנתי לראיון, ולאחר כשבוע התקבלתי לחברה. התזמון היה מעולה משום שבדיוק סיימתי אולפן. לאור הניסיון והידע הרב שצברתי בתפעול רשתות במהלך השנים, נתפר לי תפקיד מיוחד הכולל תמיכה טכנית יחד עם ניהול הרשתות בחברה".

עלית לפני שישה חודשים בלבד, לא קשה לך מבחינת השפה?
"העבודה מול הלקוחות היא ברובה באנגלית, כך שהתפקיד מאד מתאים לי בתור עולה חדש".

באותו הזמן גרת כאמור בירושלים ואיליאנט ממוקמת באור יהודה. עברת למרכז בעקבות העבודה?
"במשך חודש נסעתי יום יום מירושלים למרכז ולהיפך, דרך לא קלה ועמוסת פקקים. החלטתי לשנות את הנוף ולעבור לאזור המרכז. חבר מהעבודה, שי אופיר- מנהל המכירות סייע לי למצוא דירה, והיום אני גר בפתח תקווה, שלושה בניינים לידו. הופתעתי לטובה מהפתיחות של העובדים האחרים ומהרצון הטוב של כולם לעזור".

איך הייתה הקליטה בחברה?
"ההתחלה הייתה קשה, אך קיבלתי סיוע מכולם והתאקלמתי די מהר. היתרון שלי הוא שבמסגרת תפקידי אני עובד עם שתי מחלקות במקביל: עם מחלקת התמיכה ושירות הלקוחות וכן עם מחלקת הפיתוח, כך שזכיתי להכיר אנשים מתחומים שונים. מבחינה מקצועית אני מרגיש שאני לומד ומתנסה בטכנולוגיות חדשות כל הזמן".

כך דמיינת להשתלב בארץ?
"אני מרגיש בר מזל. אמנם העלייה לארץ לא הייתה קלה, לאור העובדה שהגעתי לכאן ללא משפחה אלא עם מניעים ציוניים טהורים בלבד. הקבלה לאיליאנט בהחלט הקלה עלי את חבלי הקליטה. נפלה בחלקי הזכות להכיר חברים שהם כמו המשפחה שלי. זו נראית לי התחלה מצוינת בארץ".

אתה רואה בסיפור שלך הצלחה?
"הצלחה גדולה. קיבלתי הזדמנות להתקבל לחברה בעלת פוטנציאל אשר מעודדת יוזמה של עובדיה. אני נהנה להגיע לכאן כל בוקר ומרגיש שאני מתפתח מבחינה מקצועית".

שרית להב, מנהלת מחלקת תמיכה, מספרת:
"הכתבה חשפה מידע אודות המשרה וסביבת העבודה והתרבות הארגונית באיליאנט, ולמעשה הפיגה את חוסר הוודאות של הגולשים והעניקה להם את האפשרות להציץ אל עומק הארגון.
מעבר לתפקיד תומך טכני שנשמע שכיח ומוכר, התפקיד מציע תוכן, עומק וגיוון רב יותר שאינו אופייני למשרות תמיכה בארגונים אחרים. באמצעות המשרה החמה הצלחנו לתאר את יתרונות התפקיד והמחשנו שהוא אינו רוטיני ושיש בו ייחוד. הכתבה מעניקה צבע ועומק למשרה לעומת משבצת פרסום בעלת שלושה וחצי משפטים.
כמו כן, הכתבה העבירה את התרבות הארגונית הייחודית והאווירה הטובה שיש אצלנו. יעיד על כך צבי, שהתרבות בארץ זרה ולא קלה עבורו, ובאילינט הוא מצא לא רק מקום עבודה אלא חברים חדשים ואף ישנים- עובד איתו בחור שלמד עימו בניו-יורק".

אילו תגובות קיבלתם כמה ימים לאחר פרסום המשרה החמה?
"השירות עזר לנו לקבל מגוון של קורות חיים איכותיים רלוונטיים לתפקיד ולחברה. בדרך זו יכולנו להרשות לעצמנו להיות סלקטיביים, ולבחור מבין המועמדים את הטובים ביותר, אשר יתאימו לאיליאנט ויניעו אותה קדימה. כמו כן, מועמדים רבים שאלו שאלות רלוונטיות למשרה וממש הביעו התעניינות. ביצענו גיוס מצוין, המחלקה התרחבה והיא ברמה מקצועית גבוהה יותר".

כמה מועמדים קלטתם עד כה דרך השירות?
"שמונה עובדים נקלטו למחלקת התמיכה דרך ג'ובנט, כאשר שלושה מתוכם בעזרת שירות גיוס משרה חמה. אני עדיין מראיינת למחלקה, וכן זוכה לפניות רבות. בנוסף, התקבלה אלינו בחורה בעקבות הכתבה למשרת qa, כך שבנוסף להרחבת הגיוס, השירות תרם לאטרקטיביות של איליאנט בעיני הגולשים".    


לסיפורי הצלחה נוספים לחץ/י על כתבות תעסוקה

נושאים נוספים שיכולים לעניין אותך:

> מחפשים עבודה? 
>
מחפשים עובדים? 
> כתיבת קורות חיים

הצטרפו להצלחה של כולם בג'ובנט.

לכתבה באנגלית

תן למשרות שלנו לחפש אותך - חינם!