תומר שיינין, 25, סיים את שירותו הצבאי, ולאחר טיול בחו"ל החל לחפש עבודה בתחום ניהול רשתות מחשבים. לבסוף מצא תומר את עבודתו כיועץ תשתיות בחברת yside לפני 5 חודשים, באמצעות אתר ג'ובנט.
עם הרבה להט, סיפר לנו תומר על התהליכים שעבר עד שהתגייס ל- yside, ועל עבודתו המרתקת והמאתגרת לדבריו כיועץ תשתיות.
תומר מספר:
"זו בעצם העבודה הראשונה שלי בשוק האזרחי. במהלך שירותי הצבאי עברתי קורס בממר"ם ושובצתי ביחידת הטכנולוגיה והמחשבים של חיל אוויר. לאחר קורס קצינים חזרתי לנהל את הצוות בו עבדתי, ובתום שלוש שנים בקבע השתחררתי מהצבא וחיפשתי עבודה".
כיצד ניהלת את תהליך חיפוש העבודה?
"בשירות צברתי ניסיון רב וקיבלתי הרבה מאד כלים לעבודה. כשהשתחררתי חיפשתי מקום עבודה שיוכל לאתגר אותי באותן רמות ואף יותר. צברתי קשרים עם חברות אזרחיות גדולות שעבדתי מולן בצבא, ובמקביל, חבריי המליצו לי על אתר ג'ובנט כמוקד לחיפוש עבודה. לג'ובנט יתרון בולט בכך שהוא פורס אפשרויות רבות ומאפשר לבחור תפקידים בצורה סלקטיבית. כך יכולתי לשלוח קורות חיים אך ורק למשרות שבהן הייתי מעוניין, ולא לתפוצה רחבה שאין לי שליטה עליה. בנוסף, יכולתי ליצור קשר ישיר מול החברות ללא גורם מתווך, וכך התאפשר לי להציג את עצמי ואת שאיפותיי בצורה הטובה ביותר".
תומר שיינין במשרדי חברת yside
כיצד הגעת בסופו של דבר ל - yside?
"שלחתי קורות חיים למספר משרות שפורסמו בג'ובנט. זמן קצר לאחר מכן חזרו אלי לא מעט חברות. מחברת yside קיבלתי תשובה לאחר יום, כאשר תהליך הגיוס ארך פחות משבוע. התהליך היה קצר ומהיר אך לא פשוט.
הקבלה לעבודה הייתה כרוכה בחמישה שלבים וכללה מבחנים טכניים, מבחנים פסיכוטכניים וראיונות אישיים, כשלבסוף התקבלתי לתפקיד יועץ תשתיות המתמחה בתחום וירטואליזציה (טכנולוגיה המאפשרת גמישות וניצול אפקטיבי של חומרה קיימת, כגון, הגדרת מספר שרתים "וירטואליים" על שרת פיזי אחד). היה משהו שמאד משך אותי ל- yside".
מה משך אותך דווקא ל- yside?
"בטרם הלכתי לראיון, ביצעתי איזשהו סקר שוק על החברה. נכנסתי לכמה פורומים של אנליסטים על מנת להיחשף לפעילויות של החברה, וגיליתי שהחברה זכתה בפרס 'מובילי תחום של טכנולוגיה' בתחום הוירטואליזציה, במסגרת ה- it awards (תחרות מצטייני המחשוב של מגזין 'אנשים ומחשבים').
הישג זה הרשים אותי מאד, שכן, ידעתי שמדובר בחברה בתחילת דרכה. מעבר לכך, כשבאתי לעשות את המבחנים, אנשים היו מאד ידידותיים והאווירה הייתה נעימה, לעומת חברות אחרות, בהן הרגשתי כמו עוד בורג במערכת גדולה וההתייחסות הייתה פחות אישית".
שרית סלומינסקי, מנהלת משאבי אנוש - על החברה:
"yside, אשר נוסדה בשנת 2005, היא חברת ייעוץ לפתרונות מתקדמים בתשתיות ה- it. אנו מעניקים שירותי ייעוץ וניהול פרויקטים בתשתיות הארגון, ליווי פרויקטים רחבי היקף במחלקת מערכות מידע, שירותי אבטחת מידע, הטמעת פתרונות לאנשי טכנולוגיה בכירים וכו'. החברה למעשה מבצעת פרויקטים באמצעות הטכנולוגיות החדשות ביותר מבית מיקרוסופט.
בחברת yside מועסקים מומחים בעלי שם ובעלי ניסיון בתכנון והובלת פרויקטים גדולים המהווים אוטוריטה מקצועית. אנו פועלים בחברות מובילות במשק הישראלי, בין היתר, במגזר הבטחוני (יחידת 8200, חיל אוויר, חיל הים), הממשלתי (משרד ראש הממשלה) והעסקי (לאומי כארד, ibm, מי עדן, eds, פרנטר ופלאפון).
החברה מונה כ- 25 יועצים טכנולוגיים בעלי תחומי התמחות שונים כגון: וירטואליזציה, שליטה ובקרה ועוד. מיום הקמת החברה ועד היום עשינו קפיצת דרך עצומה והיד עוד נטויה. מעבר לכך, מאחר ואנו מצויים בחזית הטכנולוגיה, והתפתחותם האישית של עובדי החברה עומדת לנגד עינינו, הפכנו את yside ל'ארגון לומד' באמצעות תוכנית הדרכות והעשרה שאנו מפתחים ומיישמים".
איך הייתה הקליטה שלך כאן?
"הקליטה פה הייתה פשוט מדהימה. ביומי הראשון עברתי היכרות עם כל האנשים וכבר הרגשתי בבית. עברתי הכשרה מאד מהירה, מכיוון שהיה לי בסיס טכנולוגי טוב, וכבר בשבוע הראשון הצמידו אותי ליועץ אחר ללמוד את התפקיד בשטח. מעבר לזה, יש ב- yside כל הזמן תוכניות הדרכה, באמצעותן אנו מתמקצעים בתחומנו ונחשפים לטכנולוגיות חדשות".
מה משמעות התפקיד 'יועץ תשתיות'?
"בתור יועץ תשתיות אני מייעץ ועוזר ללקוחות שלי לבנות תכנית עבודה, שתגשים באמצעות הידע והניסיון שלי את יעדיהם בצורה הטובה ביותר. בנוסף לתחום התיאורטי, אני מתעסק במסגרת התפקיד גם בתחום הטכני בשטח".
איזו מן חברה היא yside?
"זאת חברה ששמה דגש על פיתוח ועידוד העובדים שלה מהבחינה האישית והמקצועית. יש פה אווירה מאד חמה, כך שלעיתים קרובות אפילו המנכ"ל מביע דעתו על העבודה שלי, נותן פידבקים, ולא רק מתעניין במספרים הסופיים.
החברה מורכבת מאנשים צעירים בעלי צורות חשיבה מיוחדות, והראש פה מאד פתוח לקבל רעיונות חדשים. סגנון העבודה דינאמי, כל יום אני לומד משהו חדש, ואני אף פעם לא מרגיש שהיום הוא כמו האתמול".
היית מגדיר את הסיפור שלך כהצלחה?
"הייתי מגדיר את הסיפור שלי אפילו מעבר להצלחה. לדעתי בין עובד לחברה יש יחסי גומלין כך שהם משפיעים זה על זה (לחיוב או לשלילה), ופה אני מרגיש שאוכל לתרום בצורה הטובה ביותר, ומצד שני להגשים את שאיפותיי.
בתור יועץ של מספר רב של לקוחות אני נחשף להרבה מאד טכנולוגיות, אני לא מקובע מבחינת דרך הניהול הטכנולוגית והעסקית. כל לקוח הוא עולם ומלואו, יש לו צורת הסתכלות שונה והטמעה שונה של הטכנולוגיה, כך שאני צובר המון ידע מכל התצורות השונות".
יש לך המלצות למחפשי עבודה?
"הדבר הראשון שאני יכול להמליץ הוא לא להתייאש. הרבה אנשים אופטימיים לגבי יכולותיהם בתחילת הדרך, ולאחר המבחנים המקצועיים מגלים שחסר להם ידע, דבר המביא לחוסר ביטחון. חשוב לבטוח בעצמך, ולא להפסיק לחפש. כמו כן, כדאי לעשות עבודת הכנה טובה, מעין 'תחקיר', על החברה שאליה אתה מגיע, ובראיונות להציג עצמך כמו שאתה".
שרית, על שיתוף הפעולה עם ג'ובנט:
"לפני כשנה התחלנו לשתף פעולה עם ג'ובנט ואנחנו מאד מרוצים. קורות החיים שמגיעים מהאתר מאד ממוקדים וחושפים אותנו לאוכלוסיה מקצועית, כשאחד מהם הוא תומר. בנוסף, אני חושבת שהאתר מציע לגולשים אינפורמציה מגוונת בכל הנוגע לחיפוש עבודה. הכתבה למשל, היא רעיון מוצלח עבור הגולשים הזקוקים להכוונה בחיפושים המתישים".
לסיפורי הצלחה נוספים לחץ/י על כתבות תעסוקה
נושאים נוספים שיכולים לעניין אותך:
> מחפשים עבודה?
> מחפשים עובדים?
> כתיבת קורות חיים
הצטרפו להצלחה של כולם בג'ובנט.
לכתבה באנגלית