סיפור הצלחה – אופיר ויינרמן, מנהל תמיכה טכנית, פוינט אוף ויו תוכנה בע"מ / הדס שמעוני

במשך תשע שנים עבד אופיר ויינרמן, 31, בחברת שילוח בינלאומית, במגוון תחומים ניהוליים, כאשר במהלכן למד לתואר ראשון בתקשורת וניהול באוניברסיטה הפתוחה. אופיר לא חשב על כיוון מקצועי בתכנות, עד אשר התקדם לתפקיד מיישם מערכות bi. לאחר שעבר הכשרה מקיפה, התאהב בתחום הבינה העסקית (bi) והחליט לחפש משרה חדשה בה יוכל להתמחות בתחום. לפני שלושה חודשים אופיר החל לעבוד כמנהל תמיכה טכנית בחברת פוינט אוף ויו תוכנה בע"מ, משרה אותה מצא באמצעות אתר ג'ובנט.

חברת point of view software הינה חברת bi, המפתחת את פלטפורמת ה- bi הארגונית pointofviewtm, אשר מוטמעת אצל מאות לקוחות בארץ ובעולם, במגזרים התעשייתי, הטלקום, ההייטק, הפיננסי, הבריאות, הקמעונאי, הממשלתי והקיבוצי. הפלטפורמה מספקת את כל יכולות הדיווח והניתוח הנדרשות לארגון, כגון: ריכוז וניהול כל הדו"חות הארגוניים מכל מערכות המידע בארגון בפלטפורמה מרכזית אחת, הפצת דו"חות ומסמכים באינטרנט/אינטראנט למשתמשים מורשים וכן יכולות מגוונות ומתקדמות של ניתוח ובינה-עסקית של המידע הארגוני. כמו כן, בחברה קיימת חטיבה של יועצי bi, הכוללת מפתחים, מנתחי מערכות ומנהלי פרויקטים, המתמחים ביישום והטמעה של טכנולוגיות ה- bi ,dwh ,olap המובילות בעולם. 

מה גרם לך לעזוב את עבודתך הקודמת לאחר תשע שנים?
"כמנהל תפעול ושירות לקוחות, למדתי המון במסגרת תפקידיי בחברת השילוח, אולם כשקודמתי לתפקיד איש bi הרגשתי שמצאתי את ייעודי המקצועי. לכן, קיבלתי החלטה לעבור לארגון בו אוכל להתפתח במערכות המידע ואתמחה בתחום הבינה העסקית בצורה טובה יותר. חיפשתי חברה טכנולוגית שמתמקדת בתחום ה- bi באופן ספציפי, שבה אוכל לתרום מהידע ומהניסיון שהיה ברשותי, ושתתן לי אפשרות להביע עצמי".


(מימין): שירי מאוזנר, מנהלת משאבי האנוש ואופיר ויינרמן, מנהל תמיכה טכנית במשרדי החברה

כיצד ערכת את החיפוש אחר משרה חדשה, הֵפצת קורות חיים במקביל לעבודתך הקודמת?
"התהליך היה מהיר מאחר והייתי ממוקד בעת החיפוש. הגשתי מועמדות דרך אתר ג'ובנט למספר מצומצם של חברות המתמחות ב- bi, כאשר בטרם הפצתי קורות חיים, הודעתי למנהל הישיר שלי על כוונתי לעזוב. במקביל לחיפוש העבודה בלוחות דרושים באינטרנט התחלתי קורס מיישם sap bw כדי להתמקצע בתחום. הרגשתי צורך למצוא עבודה חדשה בהקדם ולהתחיל את הקריירה החדשה שלי, מכיוון שהייתי צעיר חסר ניסיון והיה חשוב לי לרכוש ידע וניסיון כמה שיותר מהר".

מהו למעשה תחום הבינה העסקית (bi)?
"מערכת תובנה עסקית מעניקה לארגון את היכולת לפעול בשוק תחרותי ודינאמי, לחזות אירועים על סמך ניתוח התנהגות ומגמות, להגיב לצרכים ודרישות משתנות וחדשות ולזהות כדאיות כלכלית. למעשה, מדובר בתשתית מידע וידע איכותית לקבלת החלטות מושכלות לכל דרגי הניהול והביצוע בארגון, באמצעות כלים מתקדמים לדיווח, ניתוח הצפת חריגים ומדידת ביצועים. כלי bi מספקים נגישות וזמינות למידע למשתמש קצה ללא כל צורך בתיווך של אנשי מקצוע להפקת המידע ומסייע למנהלים ולעובדים בקבלת החלטות במהירות וביעילות".

מה אהבת בעולם ה- bi?
"מעבר לתחום הבינה העסקית שהוא מגוון בפני עצמו ומורכב מתחומי פעילות שונים, אופי העבודה משלב תקשורת בינאישית עם חשיבה מעמיקה. מדי יום אני ניצב בפני אתגר חדש, כך שהעבודה היא דינמית ודורשת השקעה רבה בלימוד והבנה. מעבר לכך, עולם ה- bi הוא מרתק ונמצא במגמת התפתחות מתמדת".

כיצד פוינט אוף ויו נכנסו לחייך?
"זמן קצר לאחר שליחת קורות החיים חזרה אליי שירי מאוזנר, מנהלת משאבי האנוש של החברה וזימנה אותי לפגישה בחברה. כבר בראיון הראשון עם מנהל חטיבת המוצרים הרגשתי קליק מיידי. זו הייתה שיחת היכרות נעימה וזורמת, כשלאחריה עברתי בחינה מקצועית קצרה בהצלחה. שבוע לאחר מכן הגעתי לראיון נוסף, עם סמנכ"ל הפיתוח, שהיה יותר מקצועי ופרטני. יצאתי בהרגשה מצוינת, וקול פנימי אמר לי שזו החברה בשבילי. אני אדם שהולך על פי החושים שלו ולכן דחיתי את יתר הראיונות והמשכתי אך ורק עם פוינט אוף ויו".

מה קסם לך בפוינט אוף ויו?
"מצא חן בעיניי שבמהלך הגיוס היה תיאום ציפיות מושלם ביני לבין ההנהלה. ראיתי אופק מקצועי, יכולת ללמוד ולהשפיע. מעבר לכך, כמנהל שירות לקוחות, היה לי יתרון על פני מועמדים אחרים שכישוריהם התמקדו בפיתוח בלבד ורציתי לממש את הערך המוסף הזה ובכך לתרום להצלחתה של החברה".

מה מהות תפקידך כמנהל תמיכה טכנית?
"במסגרת תפקידי אני משמש גם כתוכניתן וגם כאיש תמיכה טכנית אשר תומך בפורטל ה- bi של פוינט אוף ויו ופועל ישירות מול הלקוחות. התפקיד שלי מאד מגוון מכיוון שהוא משלב יכולות של שירות לקוחות עם תמיכה מקצועית בתחום ה- bi. אני עובד מול מחלקת הפיתוח על החידושים הקיימים בתחום ועל המוצר ונחשף לידע רב. כתומך טכני במוצר החברה, אני נחשב חלק ממחלקת הפיתוח, כאשר אני עובד בצמוד עם סמנכ"ל הפיתוח ומנהל חטיבת המוצרים. ביני לבין מנהליי קיים אמון ויש לי את כל הכלים שאני צריך על מנת למלא תפקידי בצורה הטובה ביותר".

שירי מאוזנר, מנהלת משאבי האנוש, מספרת על חברת פוינט אוף ויו:
"פוינט אוף ויו היא חברת פיתוח מובילה בתחום ה- bi שהוקמה בשנת 2003 על ידי שלושה שותפים – גיל אברהמי, אשר משמש כמנכ"ל, שחר זר – מנהל חטיבת המוצרים וערן – סמנכ"ל הפיתוח. החברה מספקת פתרונות bi למאות לקוחות בארץ ובעולם".

כיצד נערך הגיוס, איזה אדם חיפשתם לתפקיד?
"פרופיל המשרה היה די נדיר שכן המועמד שחיפשנו נדרש להיות בעל ניסיון הן בפיתוח ב- bi והן בעל רקע בתמיכה טכנית. למרות הקושי לאתר מועמד שכזה, אשר יתאים לחברה לא גדולה ומשפחתית, קיבלנו קורות חיים רבים. אופיר סומן על ידינו מלכתחילה כמועמד מתאים הודות לברק בעיניו, ללהט ולמוטיבציה שהפגין במהלך הראיונות. הנכונות שהראה, יחד עם המקצועיות והחיבור שהיה עימו בראיון, הביאו אותנו להחלטה מהירה לקבלו. עד כה אופיר סיפק תפוקות יפות ואנו מאד מרוצים!".  

עד כמה תורם לכם שיתוף הפעולה עם אתר ג'ובנט?
"זו השנה השניה שאנו בשיתוף פעולה פורה עם אתר ג'ובנט, הנחשב אחד ממקורות הגיוס העיקריים שלנו. מידי יום אנו מקבלים קורות חיים נקודתיים ואיכותיים, אשר עונים בצורה ממוקדת על פרופיל המשרות. לדעתי, מדובר במותג שהוכיח את עצמו, כך שאדם שמחפש עבודה יעדיף להיכנס בראש ובראשונה לאתר ג'ובנט, המכיל משרות רבות".

אופיר, מהן היתרונות של חברה בינונית, המונה כ- 30 עובדים, לעומת חברה גדולה ומסועפת?
"ראשית, פוינט אוף ויו כחברה בגודל בינוני, הממוקדת בתחום ה- bi, היא מעין קהילה בתחום, כך שקיים שיתוף מידע רב בין העובדים ויכולות התקדמות נרחבות הרבה יותר. מעבר לכך, קיימת מדיניות של דלת פתוחה, זמינות ויחסי עבודה אפורמליים. שנית, מעצם גודלה ואופייה, פוינט אוף ויו היא חברה ביתית ואינטימית, שמשקיעה בעובדיה ורואה חשיבות רבה בשימורם ושביעות רצונם. ההנהלה מרבה לערוך פעילויות חברתיות מהנות בנוסף על הפיתוח המקצועי והאישי".

אתה מרגיש שהגעת למקום הנכון?
"בהחלט. פוינט אוף ויו היא חברה חדשנית ומובילה בתחום הבינה העסקית, כאשר היתרון המובהק שלה הוא הדגש שהיא שמה על הכשרה והקידום המקצועי של העובדים. אני מרגיש שהגעתי למקום שבו אוכל להתפתח, ללמוד, להתמקצע ולהתקדם במדרג התפקידים בזמן קצר. יתרון נוסף הוא גודלה של החברה. דווקא בגלל שהיא בגודל בינוני ולא גדולה, אוכל להחשף לתחומים רבים, להשמיע את קולי, להשפיע ולתרום להצלחתה. מעבר לכך, האווירה המשפחתית בין העובדים והעובדה שכולם מכירים את כולם, תורמת להרגשה הטובה כשאני מגיע בבוקר לעבודה". 

אילו המלצות יש לך למחפשי העבודה?
"אני חושב שהמפתח למציאת משרה טמון בכתיבת נכונה של קורות החיים וכמובן בטיימינג וביקוש והיצע. אני לדוגמא שכתבתי את קורות החיים שלי כ- 17 פעמים והעברתי אותם הגהות ועריכה של עשרות אנשים, על מנת שישווקו אותי בצורה האטרקטיבית ביותר. עריכה של הפרטים הקטנים יכולה לדעתי לעשות את ההבדל ולהביא לזימון לראיון ובכך למעשה עשיתם חצי עבודה".

לסיפורי הצלחה נוספים לחץ/י על כתבות תעסוקה

כתבות נוספות שיכולות לעניין אותך:

> מחפשים עבודה? 
>
מחפשים עובדים? 
> כתיבת קורות חיים

הצטרפו להצלחה של כולם בג'ובנט.

לכתבה באנגלית  

תן למשרות שלנו לחפש אותך - חינם!