שאלות נפוצות

שאלה: האם ג'ובנט היא חברת השמה?

תשובה: ג'ובנט אינה חברת השמה.
האתר ג'ובנט הוא כמעין עיתון לחיפוש עבודה על גבי האינטרנט. ג'ובנט אינה מתוגמלת לפי השמת עובד אלא עבור עצם פרסום המשרות באתר.

   

שאלה: מהן הצורות לחיפוש משרה?

תשובה:
1. "חיפוש לפי תחומים"- איתור משרות לפי התחום המקצועי המבוקש ולפי שמות המשרות
    השייכות לכל תחום. 
2. "חיפוש לפי מילת מפתח"- איתור משרות המכילות מילת מפתח מסוימת (או יותר ממילה).
3. "חיפוש לפי חברות"- איתור משרות לפי חברות.

   

 

שאלה: שלחתי קורות חיים ולא קיבלתי תשובה, האם ניתן לקבל טלפון של החברה המפרסמת?

תשובה: החברות המפרסמות בג'ובנט מחליטות באיזו דרך הן מעוניינות לקבל קורות חיים. רוב החברות מעדיפות התכתבות באמצעות אימייל, חלקן מפרסמות גם טלפון או פקס.

   

שאלה: אני נתקל/ת במשרות של חברות השמה המופיעות זמן רב ללא שום שינוי, כאשר תאריך המשרה מתעדכן מעת לעת, האם זו משרה אקטואלית?

תשובה: חברות ההשמה נוהגות לאייש את אותו סוג משרה עבור מספר חברות, זוהי דרך הפעולה הרווחית ביותר מבחינתן, שכן קורות החיים שנאספו עבור אותה משרה משרתים מספר חברות שאיתן חברת ההשמה עובדת. כלומר, אם הבחנת במשרה המופיעה זמן רב, סביר להניח שהיא מיועדת לאיוש עבור מספר חברות שעבורן חברת ההשמה עוסקת באיוש עובדים. על כן ראוי להמשיך ולשלוח קו"ח לאותה משרה, שכן אם לא התאמת לחברה x בהחלט ייתכן שתתאים/י לחברה y שהפנתה השבוע בקשה לחברת ההשמה לאייש את אותה משרה. שליחת קו"ח לאותה משרה, כמוה כדיווח לחברת ההשמה שאת/ה עדיין זמין/ה ומעוניין/ת במשרה ובכך תגביר/י את סיכוייך.

   

שאלה: בהמשך לשאלה הקודמת, ומה אם המשרה המפורסמת זמן רב היא של חברה רגילה ולא של חברת השמה?

תשובה: כאן סביר להניח שהחברה מחפשת אדם מאד ספציפי שעונה על דרישות מאד מסוימות ועל כן המשרה מופיעה הרבה זמן, שכן המשרה טרם אוישה. לעתים החברה יכולה לשנות את שיקוליה, למשל בשל העובדה שאין לה זמן להמתין עוד למציאת העובד/ת הספציפי אותו חיפשה, ואז ייתכן שאם תפנה/י שוב את קו"ח שלך, כן תקבל/י פנייה ממנה.
אפשרות נוספת: החברה גייסה עובד/ת ומעוניינת לגייס עובד/ת נוסף לאותה משרה בדיוק.
לנוכח שתי אפשרויות אלה, למשרה זו ראוי לשלוח קו"ח לפחות אחת לשבועיים על מנת לדווח שאת/ה עדיין זמין/ה ומעוניין/ת במשרה.

   

שאלה: מהי מידת עדכניות המשרות באתר?

תשובה: החברות עצמן ובמקביל צוות ג'ובנט מעדכנים את המשרות באתר באופן שוטף. ככל שתאריך המשרה עדכני יותר, כך מידת הרלוונטיות שלה גדולה יותר. במידה ונתקלת במשרה שאיננה אקטואלית אך עדיין מתפרסמת באתר, נשמח אם תודיע/י לנו על כך בכתובת: [email protected] ואנו נברר את הנושא מול החברה.

   

שאלה: שלחתי קורות חיים למשרה לפני שבועיים, היא ירדה מהאתר והיום ראיתי אותה שוב.
האם המשרה רלוונטית? האם רצוי לשלוח קורות חיים שוב או להסתמך על השליחה הקודמת?

תשובה: בהחלט ייתכנו מקרים בהם חברה תוריד משרה מהאתר לאחר שהתקבלו הרבה קורות חיים, ולאחר מכן תעלה אותה שוב מכיוון שהמועמדים לא התאימו או מכיוון שברצונה לאייש עובד/ת נוסף/ת לאותה משרה. לכן כדאי לשלוח את קורות החיים שוב למשרה הנ"ל על מנת לדווח על זמינותך והתעניינותך במשרה.

   

שאלה: האם אפשר לקבוע אצלכם ראיון?

תשובה: חברת ג'ובנט און ליין איננה חברת השמה או כוח-אדם ועל כן איננו מראיינים מועמדים, למעט בירור פרטים בסינון ראשוני שאנו עורכים עבור חלק מהחברות המנויות באתר.

   

שאלה: שלחתי קו"ח לחברה מסויימת והם אינם חוזרים אליי, מה עלי לעשות?

תשובה: מרגע ששלחת את קורות החיים שלך, הם עוברים בדיקת התאמה למשרה (עבור חלק מהחברות – ג'ובנט מבצעת בדיקת התאמה ראשונית). אם לא חזרו אלייך – סביר להניח שאינך עונה לדרישות אותה משרה ספציפית (שים לב: לא תמיד כל דרישות המשרה מפורסמות) יחד עם זאת, אם ישנה משרה שחשקת בה והנך רואה עצמך מתאים/ה אליה – רצוי ואף מומלץ שתיצור קשר ותברר עם המעסיק היכן הדברים עומדים.
בכל מקרה אל תרפה/י, המשך לשלוח קו"ח וזכור/זכרי את נוסחת התקשורת הבסיסית: ככל שתשלח/י יותר קו"ח, כך יגברו סיכוייך למצוא עבודה.

במידה ויש לך שאלה שלא נענתה כאן, אל תהסס/י לשאול אותנו, בקישורית הבאה:  צור קשר

  

תן למשרות שלנו לחפש אותך - חינם!