סיפור הצלחה - יונתן גולדפוס, ראש מחלקת הקריאטיב והתוכן, SWEETIM / הדס שמעוני

במהלך לימודי התואר השני באוניברסיטה העברית והליכה לקראת קריירה אקדמאית, החליט יונתן גולדפוס, 35, נשוי ואב לילדה, לשנות כיוון בחייו ולפנות לקריירה בתחום העיצוב והגראפיקה. יונתן עבר הסבה לאנימציה והתקבל למשרת גרפיקאי ובהמשך קודם לניהול מחלקת הגרפיקה, התרגום והלוקליזציה בחברת idt. בעקבות תחושת מיצוי החל יונתן לחפש משרה אחרת ההולמת את כישוריו ורצונותיו.
יונתן מצא את עבודתו כראש מחלקת הקריאטיב והתוכן, בחברת sweetim, לפני כ- 3 חודשים, באמצעות אתר ג'ובנט. 

יונתן מספר:
"כסטודנט לתקשורת ותולדות האומנות, במסלול ישיר לדוקטורט, היה בי רצון עז לפתח קריירה אקדמאית. אולם, במהלך התואר השני כשעבדתי כמתרגל באוניברסיטה, הבנתי שלא אוכל להתפתח ולהתפרנס באקדמיה ולכן, קיבלתי החלטה קשה לשנות מסלול קריירה לכיוון אהבה נוספת שלי, אומנות. עברתי הסבה לאנימציה ותלת מימד במכללת הדסה לאקדמאים וכשנה לאחר מכן השתלבתי בהדרגה בתעשייה".

כיצד ניהלת את תהליך חיפוש העבודה?
"לאחר שלוש שנים הגעתי לידי מיצוי מבחינה מקצועית ואישית ב-idt. חיפשתי תפקיד שבו אוכל לשלב את הניסיון הניהולי שלי, אותו רכשתי בין השאר, כמנהל בחברת idt וכ- מ.פ. בהנדסה קרבית. רציתי לעבוד בחברה צעירה יותר, קטנה ומשפחתית שבה אוכל לבטא את יכולותיי המקצועיות.
פניתי לאתר ג'ובנט, ובמקרה נתקלתי במשרה בעלת תיאור העונה במדויק על צרכי- מנהל קריאטיב בעל כישורי גרפיקה, אנימציה ויכולות ניהוליות". 


יונתן גולדפוס במשרדי חברת sweetim

כיצד הגעת בסופו של דבר ל - sweetim?
"חברת sweetim יצרה עמי קשר ומהר מאד הגעתי לראיון ראשון, עם סמנכ"ל המוצר, ארי ג'דייקין. הוא התרשם ממני מבחינה אישית ומהכישורים הניהוליים שלי, ומיד העביר אותי לראיונות נוספים עם רוברט שרמן, אחד ממייסדי הסטארט אפ, ועם המנכ"ל גיל דודקביץ'. הקליק היה מיידי, התרשמתי מאד מהמוצר ומהאיכות של המנהלים. על פניו נראה היה שיש סיכון במעבר מחברה גדולה ויציבה לחברה שהיא סטארט אפ, אולם הבחנתי שמדובר בחברה שיש בה המון פוטנציאל, המתפתחת באופן מהיר".

איילת ילין, מנהלת משאבי אנוש - על החברה:  
"חברת sweetim נוסדה בשנת 2005  והיא פועלת בתחום ה- fun content (= תוכן בידורי), בעיקר לשוק המסרים המיידיים (instant messengers).
החברה מפתחת מוצר המאפשר למשתמשים בפלטפורמות שונות של instant messengers  (כגון: yahoo! messenger, windows live messenger  ) להוסיף מגוון של תכנים מהנים לשיחה.
מעל ל- 60 מיליון משתמשים הורידו את המוצר מאז שיצא אל השוק. החברה נהנית מהצלחה רבה כאשר מדי יום נשלחים מעל ל- 3 מיליון תכנים באמצעות המוצר ומאות אלפי משתמשים חדשים מצטרפים".

אילו מוצרים אתם משווקים?
"משתמשי המוצר יכולים לשלוח לחבריהם במהלך שיחה תכנים ואנימציות שונות, כמו אפקט ה"שובר" את חלון השיחה באמצעות סרגל כלים המתווסף לחלונית השיחה. בנוסף, המוצר משלב סרגל כלים המותאם ל- internet explorer ובו משולב תפריט של תכנים הניתנים להוספה לצ'ט, פורומים, רשתות חברתיות ולדואר אלקטרוני כגון, gmail, hotmail ואחרים (= דואר מבוסס web). בתוך סרגל זה משולבת חלונית חיפוש באינטרנט המציגה תוצאות הנתמכות על ידי גוגל.
החברה נמצאת בתהליכי צמיחה מואצים לשווקים ולמוצרים נוספים בתחום ה- fun content".

איך הייתה הקליטה שלך כאן? 
"ארי, סמנכ"ל המוצר בחברה חנך אותי בצורה מאד מאורגנת ולימד אותי באופן יסודי על המוצר. בנוסף, במסגרת תפקידי אני נמצא באינטראקציה עם כל המחלקות, ולכן עברתי הדרכה על תפקידה וחלקה של כל מחלקה בתהליך פיתוח המוצר. מעבר לכך, בחברה קיים נוהל שעל כל עובד חדש לערוך מסיבת הגעה, עם קבלתו לחברה על מנת לשבור את הקרח. אני ועובד חדש נוסף ערכנו מסיבת פיצות ובירות ומהר מאד התאקלמתי והרגשתי בבית".

איזו מן חברה היא  sweetim מבחינת אופייה והאווירה בה?
"הרמה האנושית של העובדים פה מאד גבוהה, וכל אחד הוא מצטיין בתחומו. האווירה בחברה היא משפחתית כי בכל זאת החברה קטנה, לכן נפגשים פעמים רבות במהלך היום במטבח או במרפסת ונוצר מצב שכולם מכירים את כולם. אין בירוקרטיה ב- sweetim ורוב ההתנהלות היא פרונטאלית, מהירה, יעילה ואפקטיבית. מעבר לזה, החברה מתעסקת בעולם תוכן כייפי ודינאמי, כאשר המוצר נועד לספק כיף לאנשים ובהתאם לכך כיף לקום בבוקר ולבוא לעבוד".

היית מגדיר את הסיפור שלך כהצלחה?
"אני מרגיש חלק ממשפחה ומאד אוהב את התפקיד שלי בחברה. אני מאמין במוצר ובאידיאולוגיה שמאחוריו. כמו כן, החברה רואה בי גרעין ניהולי ולכן, משקיעה בי מאמצים רבים, ואני חושב שאני נמצא במקום שמאפשר לי להתקדם ולהתפתח. טוב לי לגדול עם החברה. מבחינתי, סיפור ההצלחה של החברה הוא סיפור ההצלחה שלי".

יש לך המלצות למחפשי עבודה?
"הכי חשוב לא להתייאש ולהיות סובלני. אסור להיות במרדף אחר הכסף ולראות בו מטרה מרכזית, שכן אדם שכזה לא יבצע עבודתו בצורה הנכונה וימצא עצמו עובר ממקום למקום. קיימים גורמים נוספים חשובים לא פחות, כמו משפחתיות, לויאליות והנאה מהעבודה.
אני ממליץ להחליט על כיוון מתאים, להיות ריאלי לגבי היכולות האישיות והמקצועיות, ולבדוק היכן אפשר  לתרום באופן הטוב ביותר. לדעתי, האינטרנט הוא כלי מספר אחד לחיפוש עבודה לעומת משרות המפורסמות בעיתונות, מכיוון שכמות המועמדים הפונים למשרות בעיתונות אדירה, ולכן הסיכוי למצוא עבודה נמוך יותר".

איילת, על שיתוף הפעולה עם ג'ובנט:
"מבחן התוצאה מוכיח כי ג'ובנט הוא אתר יעיל. הוא חושף אותנו בפני קהל רחב, ומספק לנו ערוץ ישיר ובלתי אמצעי לקבלת קורות חיים. האתר מאפשר למועמדים ליצור קשר מהיר ומיידי עם החברות השונות, כך שבתחילת תהליך החיפוש, הם שולחים קורות חיים דרך האינטרנט ורק לאחר מכן פונים לחברות השמה. בדרך זו גייסנו מנהלת מוצר, שטרם החיפוש המאסיבי שלחה אלינו דרך האתר קורות חיים. עד כה איישנו דרך ג'ובנט שלושה תפקידי מפתח, והזרוע עוד נטויה".  


לסיפורי הצלחה נוספים לחץ/י על כתבות תעסוקה

נושאים נוספים שיכולים לעניין אותך:

> מחפשים עבודה? 
>
מחפשים עובדים? 
> כתיבת קורות חיים


הצטרפו להצלחה של כולם בג'ובנט.


לכתבה באנגלית
 

תן למשרות שלנו לחפש אותך - חינם!