הכתבה הבאה מתארת את סיפורו של ראובן חפר, 41, המשמש כמנהל מחלקת מכירות בחברת גטר טק מזה שמונה חודשים. ראובן הגיע לחברה עם כ- 20 שנות נסיון בתחום המיכון המשרדי, במהלכם עבד במיטב החברות המובילות בישראל בתחום המדפסות.
"התחלתי את דרכי המקצועית כאיש מכירות בשנת 92' בחברה המפתחת מגוון של פתרונות הדפסה לשימוש ביתי, משרדי וארגוני. במהרה התאהבתי במקצוע המכירות והתמחתי ביבוא, שיווק ומתן שירות לתחום מדפסות, מכונות צילום, פקסים ועוד. אט אט התקדמתי למנהל צוות מכירות ללקוחות עסקיים".
בתום 13 שנים כמנהל צוות מכירות התקבלה החלטה מנהלתית להחליף בעלות לחברה בה עבד. עקב כך המחלקה שאותה ניהל ראובן עתידה הייתה להיסגר. "מצאתי עצמי לפתע ללא עבודה לקראת חג הפסח". לבסוף מצא ראובן את עבודתו לאחר חודשיים כמנהל מחלקת מכירות בחברת גטר טק באמצעות אתר ג'ובנט.
גטר טק, מקבוצת גטר (getter group) נוסדה בשנת 1982, והינה מהחברות המובילות בישראל בשיווק והפצה של מוצרי צריכה אלקטרוניים לבית ולעסק. החברה מתמחה בתחום המדפסות, מכונות צילום ושכפול, מסכי lcd, מקרנים, תוכנה, מחשבים, טלפוניה ועוד.
גטר טק מייצגת בישראל, באופן בלעדי, שורה ארוכה של חברות בינלאומיות מהשורה הראשונה, כדוגמת lexmark, benq, konica-minolta ו- riso. כיום מונה קבוצת גטר כ- 400 עובדים.
ראובן חפר במשרדי גטר טק
לא היה לך קשה לעזוב מקום עבודה לאחר זמן רב ולהתחיל לחפש תפקיד חדש?
"כתוצאה מהשינויים המנהלתיים אכן מצאתי עצמי ללא עבודה, אך אני אדם אופטימי הרואה את התמונה החיובית בכל סיטואציה. עזבתי כשחג הפסח היה בפתח, לכן ניצלתי את הזמן החופשי לקחת פסק זמן, לבלות עם ילדיי ולחפש משרה חדשה.
מעבר לכך, הוצע לי להשאר במערכת בתפקיד ניהולי אחר, אולם קיבלתי החלטה לעזוב מתוך תחושת ביטחון גמור שאני עושה את הדבר הנכון. בנוסף, אני בקשר עם המנכ"ל של החברה לשעבר ואף עם המחליף שלו, כך שסיימתי את תפקידי באופן מכובד וראוי".
תהליך החיפוש ארך כחודשיים, פרק זמן בלתי מבוטל לאיש משפחה ללא עבודה.
"החלטתי לעזוב את מקום העבודה הקודם מתוך מטרה לעלות מדרגה ולהתקדם לתפקיד בכיר ומאתגר יותר מתפקידיי הקודמים, ולכן הרשיתי לעצמי להיות בררן וערכתי חיפוש באופן רגוע ושקול. מעבר לזה, בתור מנהל מכירות בעל ניסיון וידע מקצועי רב, פנו אלי חברות רבות - הן מענף המיכון המשרדי והן מענפים אחרים, כך שלפחות 3 פעמים בשבוע "ביליתי" בראיונות ובמרכזי הערכה".
אילו קריטריונים היו משמעותיים לך בתפקיד החדש שחפשת?
"חיפשתי אחר משרה מרתקת בחברה שיש לה סל פתרונות או מוצרים רחב מספיק, כדי לתת מענה לצרכים של מחלקת המכירות ושלי. הרי בסופו של דבר, כאנשי מכירות אנו נמדדים על פי מספר המכירות. ניהול מכירות הוא תחום מאד רחב, המורכב מגורמים רבים, כגון גיוס, קליטה, הדרכה והנהגת אנשי המכירות, אך החשוב מכולם הוא שיהיה מגוון מוצרים או שירותים להציע ללקוחות".
היכן חיפשת עבודה?
"במהלך חיי המעברים בין עבודות נבעו כתוצאה מהיכרויות, כך שאף פעם לא נתקלתי במצב בו ממש חיפשתי עבודה. לרשותי עמדו שני אפיקי חיפוש, כאשר האפיק הראשון, הישן והקלאסי, היה עיתון סוף השבוע. האפיק השני הוא המדיה האלקטרונית, שהיווה עבורי מנוע חיפוש חדש בו לא השתמשתי בעבר, היות ולפני 20 שנה הוא לא היה נפוץ".
מה קסם לך בחברת גטר טק?
"חברת גטר טק עניינה אותי במיוחד מכיוון שהיא מתמחה בתחום המיכון המשרדי ממנו אני מגיע. לאחר שגלשתי באתר החברה ועקבתי אחר הפעילות העסקית שלה, המחזור הכספי וכד', על מנת להתעדכן בנוגע לרמת האיתנות הפיננסית ונתונים נוספים, הבנתי שמדובר בחברה יציבה בה אוכל להתפתח ולצמוח. כמו כן, מגוון המוצרים, וגודלה של החברה כקבוצה המורכבת מחמש תת חברות, מאד הרשים אותי".
מדובר בתפקיד מפתח בחברה, האם נתקלת בתחרות עם מועמדים נוספים שניסו להתקבל?
"למיטב ידיעתי חיפשו זמן רב מועמד מתאים לתפקיד. מעבר לזה, תהליך הגיוס היה מורכב וארך כחודשיים גדושים בראיונות ומבחנים מקצועיים. במסגרת התהליך עברתי ראיון ראשוני במכון לאבחון ומיון מועמדים, לאחר מכן ראיון פרונטלי, יום מבחני הערכה, שיחה עם פסיכולוג ולבסוף עברתי שיחה עם מנכ"ל החברה והבעלים. אפשר לומר שלא היה משעמם לרגע במהלך החודשיים".
לעומת תפקידיך הניהוליים הקודמים, מה היתרון בתפקידך הנוכחי?
"המחלקה שלי בגטר גדולה הרבה יותר וסל המוצרים שאנו מציעים מגוון. כיום אני מנהל מחלקה המונה 10 אנשי מכירות ושני מנהלי מוצר והזרוע עוד נטויה, כי אנו עומדים בפני גיוסים נוספים למחלקה. למעשה, אנו מתחרים כחברה בליגה העליונה של ענף המיכון המשרדי, כאשר המתחרה העיקרית שלנו היא החברה העולמית זירוקס".
תאר את תהליך הקליטה שלך כמנהל מכירות בגטר.
"קיבלתי לידי מחלקת מכירות קיימת המורכבת ברובה מאנשי מכירות ותיקים העובדים כ- 17 שנים בחברה. נכנסתי לתפקיד במטרה להמשיך ולספק תפוקות טובות להנהלה ואף לייעל את התנהלות העבודה במחלקה.
תהליך הקליטה היה ברובו עצמי ונערך במהלך העבודה עצמה. עברתי חפיפה נאותה לאור העובדה שמנהל המכירות הקודם, דויד רוזן, נשאר בתפקיד אחר בחברה. בנוסף, ישבתי עם מנכ"ל החברה, שי טנא, אשר הסביר לי על פועלה של החברה, על המבנה והממשקים מולם אעבוד".
איך ההרגשה להיכנס כמנהל חדש למחלקה קיימת?
"אני רואה בתפקיד אתגר לא פשוט. מצד אחד נכנסתי לתוך מערכת חיה ונושמת אשר רצה קדימה, ואני צריך להתמודד עם אנשים שחלקם מכירים את המערכת הזו טוב ממני. מצד שני, אני מנסה להוכיח לעצמי ולהנהלה שלכל עובד חדש קיימת האפשרות להכניס רוח חדשה לארגון. אני הגעתי לגטר-טק עם ניסיון רב, למדתי הרבה במהלך השנים ואני משתדל תוך כדי תנועה להגיע ליעדים ולשפר את התנהלות העבודה".
איזה מן מקום הוא גטר טק מבחינת אווירה ואנשים?
"האווירה מאד נינוחה כאן ואני מברך על המעבר. אמנם קיימים תמיד לחצים לעמידה ביעדים, אך אני רואה בזה סוג של אתגר אישי המניע אותי יום יום. מבחינת אנשים, המנכ"ל ומנהל המחלקה הקודם נכונים תמיד לתת כתף ולהירתם כי מדובר בתפקיד ניהולי מאד מקיף. בנוסף, המנהלים המקבילים מפרגנים לי ועוזרים כשצריך. כיף לעבוד בחברה שכולם בה, מהפקידים ועד אחרון המנהלים, נרתמים לעזור לטובת הכניסה לתפקיד. לרגע לא הרגשתי חוסר ביטחון. למעשה ההטמעה שלי בחברה הייתה חלקה וטבעית".
אתה מרוצה מתפקידך החדש ומחברת גטר טק?
"אני מרגיש שכיף לי לקום בבוקר לעבודה. יש לי תוכניות רבות לעתיד ואני רואה כחזון להמשיך ולבנות את המחלקה. במסגרת תפקידי יש הרבה מקום ליצירה, ואני רואה בקבלה שלי לגטר צעד נוסף קדימה בדרכי המקצועית. מדובר בחברה יציבה ורצינית כך שאני רואה עצמי נשאר בחברה עוד שנים רבות".
יש לך המלצות למחפשי העבודה?
"אני ממליץ לכל הגולשים להיעזר באינטרנט, שלדעתי משמש כאפיק מוביל מבין אפיקי חיפוש העבודה. לראייה, רוב קורות החיים ששלחתי באמצעות האתרים נענו. האינטרנט נחשב כלי חיפוש נוח המתאים יותר למציאות בה אנו חיים, ומאפשר בהקשת enter להגיע ישירות לחברות רבות".
לסיפורי הצלחה נוספים לחץ/י על כתבות תעסוקה
נושאים נוספים שיכולים לעניין אותך:
> מחפשים עבודה?
> מחפשים עובדים?
> כתיבת קורות חיים
הצטרפו להצלחה של כולם בג'ובנט.
לכתבה באנגלית