במשך 12 שנים עבד קובי ברגר, 37, במגוון חברות תקשורת, בתפקידי ניהול, בין היתר כמנהל שירות ותפעול ומנהל שירות פרונטלי וטלפוני. עם תואר ראשון במנהל עסקים בהתמחות בשיווק, התקדם קובי בחברות הסלולר והמדיה לעבר ניהול מערכי שירות גדולים ומורכבים. בטרם הגיע לקבוצת שלמה, ניהל קובי את מערך השירות לשוק המוסדי בחברת בזק בינלאומי, כאשר לאחר שנתיים החליט לשנות כיוון ולצאת מעולם התקשורת.
לפני כ- 10 חודשים מצא את עבודתו כמנהל לקוחות אסטרטגיים בקבוצת שלמה sixt באמצעות אתר ג'ובנט.
מדוע החלטת לעזוב חברה גדולה ויציבה בתפקיד ניהולי?
"ההחלטה לעזוב נבעה משני גורמים עיקריים, כאשר הראשון הוא תולדה של מיזוג, שהביא לשינוי בתפקידי ובמסגרת זו צמצום תחומי האחריות. בנוסף, חוויתי את תחום השירות בעולם התקשורת מכל הכיוונים – הפרונטאלי, הטלפוני, העסקי והפרטי, כך שהכרתי אותו על בוריו, והיה בי רצון עז להתפתח בעולמות תוכן חדשים. החלטתי לצבור ניסיון בענף חדש ולהתפתח לכיוונים אחרים".
היכן הפצת קורות חיים?
"במקביל לעבודתי הקודמת ולאחר שהודעתי למנהליי על כוונתי לעזוב, ערכתי חיפוש ממוקד ומושכל בענפי הרכב והמזון בלבד והגשתי מועמדות לחברות גדולות ויציבות. ההחלטה על השינוי הייתה צעד משמעותי עבורי, מאחר ומדובר על מעבר לתחום חדש, לכן ערכתי מחקר מקיף. אספתי מידע באמצעות האינטרנט על החברות הדומיננטיות בענפים אלו והתייעצתי עם חבריי. כמו כן, התעניינתי במדריך העסקים של ישראל, דנסגייד, באשר לדירוג הכלכלי של חברות מובילות ובסופו של דבר שלחתי קורות חיים לקבוצת שלמה ולחברות נוספות, דרך אתר ג'ובנט".
קובי ברגר לצד מכונית של שלמה sixt
מה היו השיקולים שלקחת בחשבון כשחיפשת אחר משרה חדשה?
"התמקדתי במשרות ניהול מערכי שירות ותפעול גדולים. מעבר לכך, חיפשתי תפקיד דינאמי, בו אוכל להוות גורם משמעותי ולהשפיע. מעבר לזה, ניסיתי לאתר חברות גדולות המציעות לעובדיהן מגוון אפשרויות קידום, בהן אראה אופק מקצועי לטווח ארוך, אולי אפילו עד הפנסיה".
מה משך אותך לענף הרכב?
"באופן אישי אני מאד אוהב את עולם הרכב, האופנועים והטרקטורונים ומתמצה בתחום. בקרב חבריי אני נחשב מומחה ומרבה לייעץ ולפתור בעיות".
מה כלל תהליך הגיוס לקבוצת שלמה?
"תהליך הגיוס היה מורכב, אך עם יחס אישי ו'בגובה העיניים'. כשלב ראשון עברתי סדרת ראיונות עם מנהלת משאבי אנוש, סמנכ"ל השירות ולבסוף עם מנכ"ל החברה. לאחר מכן, עברתי מבדקי גרפולוגיה. במהלך התהליך, שארך כחודש וחצי, היה ביני לבין ההנהלה תיאום ציפיות מושלם, כך שידעתי למה לצפות מהמשרה וממקום העבודה".
מה קסם לך בקבוצת שלמה, שגרם לך לבחור בה בסופו של דבר?
"מאחר והגעתי ממקום של ניהול שירות בעולמות התקשורת, שהוא שונה בתכלית מעולם שירות הרכב, היו ברשותי יכולות ניהוליות ותפיסות שירותיות שונות. הרגשתי שאוכל לתרום לחברה מניסיוני ומהידע שרכשתי אודות מערכי שירות וכך להשפיע על מהלכים בחברה ולהוות גורם משמעותי".
סמדר גלילי, מנהלת גיוס, על קבוצת שלמה sixt:
"קבוצת שלמה החלה לפעול כחברה להשכרת רכב בשנת 1974 ומאז רכשה אחזקות מגוונות בענפי תעשייה מרכזיים בישראל. הקבוצה מובילה בשוק ההשכרה והליסינג באמצעות שלמה sixt וניו-קופל sixt, הכוללות גם רשת מוסכים למכונאות ולפחחות, רשת למכירת רכב מיד ראשונה, חברת ביטוח, חברת שירותי דרך וגרירה, חברת ליסינג ללקוחות פרטיים וחברת ליסינג ברומניה. בנוסף, קבוצת שלמה משקיעה גם בנדל"ן מניב ברחבי המדינה".
מי הם קהל הלקוחות של הקבוצה?
"עם צי של יותר מ- 65,000 כלי רכב, קבוצת שלמה נותנת שירותים לגופים מסחריים גדולים ובינוניים במגזרים שונים, כגון מזון, בנקאות, תעשייה, נדל"ן, תקשורת, הייטק, ביו-טכנולוגיה, מסחר, תיירות ותרופות".
על שיתוף הפעולה עם אתר ג'ובנט:
"אנו נמצאים בשיתוף פעולה עם אתר ג'ובנט למעלה משנתיים ומאד מרוצים. האתר משמש לנו כמקור גיוס משמעותי ומספק מענה מהיר ויעיל לצרכינו".
קובי, איך עברו ימיך הראשונים בחברה?
"לאורך החודש הראשון ליווה אותי סמנכ"ל השירות, אילון הרוש, ברמה יומיומית, נתן לי את הדגשים לתפקיד והסביר לי על קבוצת שלמה ועל עולם הרכב. כמו כן, עברתי הדרכות אישיות עם בעלי המקצוע ועם מנהלי המחלקות השונות, כגון מנהלת מחלקת הבקרה ומנהל התפעול".
מה מהות התפקיד – מנהל לקוחות אסטרטגיים?
"תפקידי מאד מרתק ומאתגר. במסגרת תפקידי אני עוסק בניהול לקוחות הליסינג ב- 3 נקודות תפעול מרחביות. כמו כן, אני מנהל מאות אנשי שטח בדרגות ניהול שונות, החל בנציגי שינוע ועד מנהלי ציים וצוותי ציים בחצר הלקוחות. האתגר מתבטא ביכולת להפעיל ממשקי עבודה שונים וחיצוניים, לצורך חווית שירות איכותית, רחבה וכוללת תחת מטריה אחת".
מה ייחודה של קבוצת שלמה וכיצד היא מאופיינת מבחינת אווירה ואנשים?
"המאפיין הבולט ביותר של קבוצה שלמה הוא הכימיה החזקה בין העובדים והיחס החם בין המנהלים לעובדים. ישנה רוח משפחתית, הנובעת מכך שעובדים רבים צמחו והתקדמו בחברה לאורך השנים. בנוסף, קבוצת שלמה היא חברה הטרוגנית, דינאמית ומאתגרת, המורכבת מעובדים שהם שחקני נשמה. החוזקה לדעתי של החברה, טמונה בקשר האישי שיש לעובדים עם הלקוחות".
כאב לשלושה ילדים, כיצד העבודה מסתדרת עם התא המשפחתי?
"העבודה במסגרת תפקידי אכן אינה פשוטה ודורשת השקעת משאבים ושעות עבודה ארוכות, אך מסירות גבוהה זו טבועה בי כאדם. מאז ומעולם חיפשתי תפקידים דינמיים, מחייבים, אשר דורשים השקעה מעל ומעבר. בסופו של דבר אני נהנה לראות את הפירות מההשקעה ומאד מרוצה ממקומי".
אתה רואה עצמך ממשיך להשפיע ולהתפתח בחברה עוד שנים רבות?
"אני שמח להיות חלק מקבוצת שלמה ,sixt חברה מובילה הנמצאת במגמת התרחבות מתמדת. ישנם כיוונים רבים ושונים לקידום ואני בהחלט רואה עצמי מתפתח ומתקדם בחברה עצמה, או על ידי מעברים בין החברות שבקבוצה. אין רגע דל בקבוצת שלמה, תמיד יש מה ללמוד. העשייה אינה נגמרת ודף המשימות שלי הוא אינסופי, ויחד עם זאת בסוף כל יום אני יכול לראות את התוצאות מההשקעה הרבה ולחוש סיפוק גדול".
אילו המלצות יש לך למחפשי העבודה?
"אני ממליץ בחום לא להתפשר ולהיות ממוקד בתחום מסוים. כדאי להגדיר את החיפוש ברמה הכי פרטנית של ענפים ושמות חברות, לערוך מחקר אינטרנטי, להתעניין בקרב חברים ולכוון למטרה ספציפית. לדעתי, זו הדרך הטובה ביותר להגשים אותה".
לסיפורי הצלחה נוספים לחץ/י על כתבות תעסוקה
מחפשים עבודה?
מחפשים עובדים?
הצטרפו להצלחה של כולם בג'ובנט.
לכתבה באנגלית