כשהייתה נערה כל מבוקשה של דיאנה ארביבו, 31, היה לעסוק בספורט. ואכן, לאחר שירותה הצבאי, עם היסטוריה בנבחרת ישראל בסייף, החלה דיאנה ללמוד חינוך גופני בוינגייט. אולם, במהלך הלימודים, כשעבדה כאשת מכירות בחנות רהיטים והרחיבה באופן משמעותי את מחזור המכירות של החברה, הבינה כי היא מעוניינת לשנות כיוון ולהתמחות בשיווק.
"כל ילדותי עסקתי בספורט, וזמן קצר לאחר שעליתי לארץ התקבלתי לנבחרת ישראל בסייף. במהלך הלימודים עבדתי בחנות לרהיטים בנתניה. במהרה קודמתי לתפקידים בכירים לאור המכירות הרבות שהכנסתי. בשנה האחרונה של הלימודים מנהל החנות הציע לממן לי לימודי תואר שני למנהל עסקים ושיווק, על מנת שבסופם אנהל את סניפי החברה. לצערי ביום סיום הלימודים החברה פשטה את הרגל".
דיאנה מצאה עבודה כמנהלת מותג בחברת א.פ.י חורי הפצה לפני כחצי שנה, באמצעות אתר ג'ובנט, לאחר שעבדה כמנהלת מותג בחברת אופנה גדולה.
מה גרם לך לעזוב תפקיד יוקרתי בחברת אופנה גדולה ולהתחיל לחפש מקום חדש?
"במסגרת תפקידי לא הייתה לי היכולת להשפיע. תפקדתי יותר כביצועיסטית ופחות עסקתי בניהול המותג עצמו. כלומר, יישמתי החלטות שהתקבלו מההנהלה, ונתקלתי בקשיים להוביל תהליכים בחברה. ההחלטות התקבלו בדרג גבוה, כך שמשם הכל התחיל ונגמר. מעבר לזה, כאמא לשני ילדים קטנים, לא הסתדרתי עם שעות העבודה המרובות".
דיאנה ארביבו במשרדי א.פ.י חורי הפצה בע"מ
איזו סוג של חברה חיפשת?
"חיפשתי חברה עם סל מוצרים גדול יותר, בעלת מותגים פרטיים. חיפשתי מקום בו אוכל לצמוח ולהתקדם. בחברת חורי יש מותגים מצוינים ויש לי אפשרות לפתח אותם ולהשמיע את רעיונותיי".
היכן חיפשת עבודה?
"התמקדתי במודעות דרושים במדיום האלקטרוני, באתר ג'ובנט ובאתר נוסף הדורש דמי מנוי. זו הייתה הפעם הראשונה בחיי שנאלצתי לחפש עבודה, מאחר ולעבודה הקודמת הגעתי דרך קשרים אישיים. שלחתי קורות חיים בתפוצה רחבה למשרות מתחום השיווק והמכירות. שבוע לאחר מכן קיבלתי שיחה מרותם מאיר, מנהלת משאבי האנוש של חורי, וכן שתי הצעות עבודה נוספות, כולן מג'ובנט".
מה הכריע את הכף לטובת חורי הפצה?
"פנו אלי שתי חברות נוספות לתפקידים שיווקיים, אולם הייתה לי בעיה עם מיקומם הרחוק. במהלך תהליך הגיוס בחורי עברתי שני ראיונות, הראשון, האישיותי, היה מול רותם מאיר, מנהלת משאבי האנוש, ומשה ארד מנהל תפעול. הראיון השני, המקצועי, היה מול הדרג הבכיר ובמהלכו נשאלתי שאלות לגבי עולם הקוסמטיקה, מותגי החברה ותהליכי שיווק. בנוסף עברתי מבחני מיון בחברת מיון והשמה.
תנאי הקבלה למשרה היה מיידיות. לכן, היות ונתתי התראה של חודש וחצי לחברה הקודמת, נאלצתי בלית ברירה לסרב להצעת העבודה בחורי. בתום ההתחייבויות יצאתי לחופשה של חודש וחצי והתחלתי להפיץ שוב את קורות חיי. הופתעתי מאד לגלות שוב משרת מנהלת מותג בחורי. לשמחתי רותם חזרה אלי והפעם הייתי זמינה".
רותם מאיר - מנהלת משאבי האנוש, על החברה:
"חברת א.פ.י חורי הפצה בע''מ נוסדה בשנת 1978 על ידי אשר ויצחק חורי. החברה מעניקה שירותי שיווק והפצה של מוצרי קוסמטיקה, בישום וטואלטיקה בכל הארץ. הקמעונאות הפרטית מהווה נתח גדול וחשוב מלקוחות החברה, ובתוכה נמנים בתי-מרקחת, קיבוצים, בתי כל בו, מינימרקטים ופרפומריות בפריסה ארצית. בנוסף, משרתת החברה רשתות מזון מובילות, כגון: הקו-אופ, שופרסל, המשביר מחסני אופנה, המשביר החדש לצרכן, וכו'. בחברה מועסקים למעלה מ- 200 עובדים, מתוכם סוכני מכירות ויועצות יופי, הפזורים בנקודות המכירה ברחבי הארץ".
כיצד שיתוף הפעולה עם ג'ובנט מסייע לכם?
"במהלך השנה גייסנו עובדים רבים דרך ג'ובנט, למגוון תפקידים מכל התחומים, החל מ'מלקט' אשר עובד במחסן ומכין את ההזמנות, וכלה במנהלי מותג, מנהלי חשבונות וכו'. אנו מפרסמים מספר משבצות באתר ונהנים מכמות גדולה של קורות חיים לכל תפקיד. בדרך זו, יש לנו היכולת לאתר את המועמדים הטובים ביותר מתוך המבחר".
דיאנה, כיצד עבר יומך הראשון בחברה?
"ראשית, הציעו לי להגיע ביום הראשון עם נעלי ספורט, כיוון שכל עובד חדש בכל דרג מתחיל את דרכו בחברה מהמחסן, כ'מלקט' מוצרים ובונה הזמנות ללקוחות. המטרה היא להכיר באופן מעמיק את כל המוצרים שהחברה מפיצה ומייצרת. חשוב לי לציין שקליטה זו עזרה לי מאד בשלב מאוחר יותר, כך שנחשפתי באופן ישיר למגוון המוצרים, למדתי על התנהלותה של החברה והכרתי עובדים רבים אשר לא קשורים למחלקת השיווק.
מעבר לכך, מנהל השיווק, עמית סיוון, ומנהלת המותג קרן פלג, שעובדת עימי, ריככו את כניסתי לתפקיד וקיבלו אותי בזרועות פתוחות ובהרבה סבלנות. כמו כן, ההנהלה דאגה שאשתתף בכל הישיבות כדי שאכנס לתפקיד בצורה הכי נוחה ומהירה".
במה השתנה תפקידך כמנהלת מותג בחורי לעומת מקום עבודתך הקודם?
"כיום אני מנהלת שני מותגים - la sera - איפור וטיפוח יוקרתי ו- classic - איפור, בישום וטואלטיקה, מותגים שאנו מפתחים ומשווקים, כך שהאחריות גדולה יותר והעבודה מאתגרת ומרתקת. מנהל מותג בחורי הינו תפקיד מורכב ובנוי מרבדים רבים. במסגרת תפקידי אני עוסקת בכל הקשור למותגים, בין השאר אני עוסקת בניהול שוטף ויישום אסטרטגיית המותג, קבלת החלטות שיווקיות, פיתוח מוצרים ועוד. בחורי יש לי אפשרות להוביל שינויים ולהביא להחלטות מכריעות. בנוסף, העבודה בחורי נוחה וגמישה. אני עובדת בדרך כלל עד השעה חמש, כך שיש לי זמן איכות עם משפחתי".
מהו אופייה של החברה והאווירה בה?
"זו חברה מאד מיוחדת מהבחינה שהעובדים בה תומכים אחד בשני ומפרגנים. בנוסף, הדרג הבכיר מאמין בעובדיו ונותן להם יד חופשית ליזום ולהשפיע. אני קמה בבוקר עם רצון להגיע לעבודה, ויש לי סיפוק רב. מעבר לכך, חורי היא חברה משפחתית מכל הבחינות. קודם כל משום שבעליה הם אחים, עיקרון המביא לתחושת משפחתיות, חום ואכפתיות, המחלחלת לכל העובדים ויוצרת אווירה נפלאה".
האם את מרוצה מהמעבר לחורי, ורואה עצמך עוד שנים רבות בחברה?
"אני בהחלט מרוצה. זו תקופה של פריחה בשבילי. אני עוסקת במה שאני אוהבת ורואה תוצאות לרעיונות שאני הובלתי. ניהול שני מותגים הוא אתגר מאד גדול בשבילי, ואני מרגישה שנפלה בחלקי הזכות להתקבל לתפקיד שממלא אותי סיפוק. בנוסף, החברה נמצאת בצמיחה מתמדת, כך שיש לי לאן להתקדם ולשאוף".
אילו המלצות יש לך למחפשי העבודה?
"אני ממליצה בחום לחפש עבודה באמצעות האתרים באינטרנט, ובפרט להיכנס לאתר ג'ובנט. פעמיים ניסיתי מזלי במציאת משרה בתחום השיווק, ופעמיים נעניתי מחברות רבות לאחר זמן קצר. עד היום אני מקבלת משרות חדשות למייל האישי שלי, ההיצע באתר גדול".
לסיפורי הצלחה נוספים לחץ/י על כתבות תעסוקה
נושאים נוספים שיכולים לעניין אותך:
> מחפשים עבודה?
> מחפשים עובדים?
> כתיבת קורות חיים
הצטרפו להצלחה של כולם בג'ובנט.
לכתבה באנגלית