סיפור הצלחה - ג'קי זכריה-פיטלזון, מנהל מוקד, בזק בינלאומי / הדס שמעוני

כל אדם מטבעו שואף להצליח בחיים בכלל ובחיים המקצועיים בפרט, כאשר המטרה הבסיסית היא למצוא תעסוקה מעניינת המתאימה לכישוריו, להתקדם במקום העבודה ולתרום לחברה. יותר ויותר אנשים מגלים כי באמצעות אמונה ביכולת האישית וקומץ של העזה ניתן לממש הצלחה זו.

ג'קי זכריה-פיטלזון בן 31 מאבן יהודה, יוכל להעיד מניסיונו כי יש אמת בעיקרון זה. "אני מאמין שאדם הבטוח ביכולותיו יוכל להצליח בכל תפקיד בכל מקום", מספר ג'קי לאתר ג'ובנט. "בכוחות עצמי פילסתי את דרכי המקצועית עד לתפקידי הנוכחי בחברת בזק בינלאומי. כרגע אני מכהן בתפקיד משמעותי, כמנהל מוקד שימור באגף המכירות בחברה, ואני מרגיש שפה המקום להגשים עצמי וכמובן להתקדם עוד יותר בעתיד".

בכתבה הבאה מספר ג'קי לאתר ג'ובנט על שלבי ההתקדמות בקריירה שלו במהלך השנים, מנציג שירות טכני במוקד השירות של חברת תקשורת גדולה ועד למנהל מוקד בבזק בינלאומי, ומסביר מה הוביל אותו לשנות כיוון לאחר שנים רבות ולהגיע לתפקידו הנוכחי.

בתור אדם דינמי, חדור מוטיבציה להשפיע, שאנדרנלין הוא שמו השני, ולאחר 6 וחצי שנים בחברת תקשורת, החליט ג'קי לחפש בית חדש בו יוכל להתפתח. לאחר פחות מחודש מצא ג'קי את עבודתו בחברת בזק בינלאומי באמצעות אתר מודעות הדרושים ג'ובנט. כיום, לאחר שנה, הוא מנצח על מוקד המונה כ- 40 עובדים.


ג'קי זכריה-פיטלזון במשרדי בזק בינלאומי

בזק בינלאומי הוקמה בשנת 1996 על ידי תאגיד בזק, תאגיד התקשורת הגדול והמוביל בישראל, על מנת לרכז את תחום שיחות הטלפון הבינלאומיות. ב- 1999 עברה החברה מהפכה, כאשר חדרה גם לתחום האינטרנט שהיה אז בתחילת דרכו בישראל, ושמה לה כמטרה להוביל אותו. כיום, נחשבת בזק בינלאומי לחברה מובילה בתחומה המספקת פתרונות תקשורת כוללים ללקוחות המתבססים על חידושי הטכנולוגיה העדכניים ביותר בארץ ובעולם.

בגיל 23, כשהוא בתחילת דרכו המקצועית, חיפש ג'קי אחר עבודה המשלבת שירות לקוחות עם סביבה דינמית.  "התקבלתי לחברת תקשורת, חודש לפני עלייתה לאוויר, כנציג תומך טכני במוקד השירות. החברה הייתה בתחילת דרכה ואני למעשה הייתי ממקימי התשתית של המוקד הטכני. במהלך השנים קודמתי לתפקיד מנהל צוות נציגים בכירים, כשבשלב כלשהו הרגשתי צורך להחליף מקום עבודה".

למה החלטת לעזוב חברה שיש לך בה ותק רב וניסיון, הרי יכלת להמשיך ולהתקדם?
"מיציתי את התפקיד. הוצעו לי תפקידי ניהול אחרים אך הם לא תאמו את ציפיותיי ולכן חיפשתי כיוון חדש. בנוסף, רציתי לשנות עולם תוכן, הכרתי את חברת התקשורת על כל מאפיניה מבפנים ומבחוץ, וקיוויתי לאתר עולם חדש שיעניין וירגש אותי".

לא חששת לעזוב?
"במהלך השנים צברתי ניסיון ניהולי ברבדים שונים, התבגרתי מאד והתמחיתי בתחום השירות כך שהיה לי הרבה מה להציע. אני אדם שמאמין בעצמו וביכולותיו, ומודע לכך שיש לי את הכלים להיות מנהל בכיר טוב. מעבר לזה, לא היו לי מחויבויות כספיות, כמו משכנתא או ילדים, ולכן הייתה לי הפריבילגיה לעזוב את החברה בראש שקט ולבנות עצמי במקום חדש".
 
איך ניהלת את הליך חיפוש העבודה? ספרת למנהליך על כוונתך לעזוב?
"ביני לבין ההנהלה בארגון הקודם הייתה תקשורת פתוחה ורוח טובה, כך שמיד לאחר שקיבלתי החלטה יידעתי אותם על כוונתי לעזוב. יפעת אשתי ניהלה את תהליך החיפוש בשבילי, היות והיא חיפשה עבודה גם עבורה. באותה תקופה היא הייתה בסוף ההתמחות שלה כעורכת דין מתחילה, ולכן היה לה זמן פנוי להקדיש לחיפוש העבודה בשביל שנינו. היא התמקדה באתר ג'ובנט ושלחה קורות חיים על פי תחומי ההתמחות שלנו. הנחיתי אותה להפיץ את קורות חיי בעיקר למשרות ניהוליות במוקדי שירות טלפוניים (call center)".

איך בסופו של דבר החלטת להתחיל לעבוד בבזק בינלאומי?
"קיבלתי מענה מחברות רבות, אך חברת בזק בינלאומי משכה אותי באופן מיוחד. שיקול רציני אחד שעמד על הפרק היה מהות התפקיד, שמבחינה מקצועית תאם מאד את רצוני. בנוסף, אני יכול לומר שהעובדה שבזק בינלאומי נכללת באותה קבוצה עם החברה הקודמת בה עבדתי, אשר בבעלות חיים סבן, השפיעה על דעתי. הרגשתי שאני נשאר נאמן לאותו בית".

ספר על תהליך הגיוס שעברת כמנהל מוקד השימור העתידי.
"התהליך היה קצר מאד וארך כמה שעות בלבד. ביום הראיון נתבקשתי לצפות במוקד כשעה עד שעה וחצי, להתרשם ממנו, להאזין לשיחות, לבחון את הדינמיקה הקיימת במוקד ולגבש תוכנית פעולה. במהלך הפרזנטציה שהצגתי בפני מנהל תחום שימור, תומר דנה, ואחראית הגיוס שירי פרידמן, העליתי רעיונות שונים לגבי אופי התנהלות המוקד והצעתי פתרונות, תוך כדי שאני מסתמך על ניסיון העבר. יום לאחר מכן קיבלתי תשובה חיובית".

מדובר בתפקיד בעל חשיבות רבה לארגון. עברת הכשרות או חניכה אינטנסיבית כשנקלטת בחברה?
"קודם כל, התקבלתי בזרועות פתוחות, וקיבלתי פירגון רב מכל המנהלים והעובדים. במהלך העבודה עברתי חפיפה, הן באופן עצמאי באמצעות צפייה בנציגים ושיחות עם האחמ"שים, והן בעזרת מנהל התחום ומנהלי המוקדים האחרים המכירים את תהליכי העבודה פה וחיים את בזק בינלאומי. בחנתי את המצב הקיים ובדקתי היכן ניתן להתייעל ולשפר את השירות".

מוקד השימור התרחב בצורה ניכרת במהלך השנה האחרונה, מדוע?
"כיום חברות רבות משקיעות את מירב תשומת הלב בשימור ונאמנות הלקוחות הקיימים. ההשקעה הזו הוכחה כיעילה וכזולה יותר לארגון, ומספקת לו כרית בטחון לעסקאות עתידיות. לכן הגדלנו בצורה ניכרת את המוקד ונמשיך להרחיבו בשנה הקרובה".

מה לדעתך ההבדל המהותי בין תפקידך הנוכחי לקודם?
"אני באתי מעולם של שירות, ועולם שימור הלקוחות הוא בעל אוריינטציה מכירתית, כך שאופן הניהול שונה במהותו. קיימת הקבלה בין התחומים, התפיסה השירותית מושרשת בכל התחומים, אך אופי העבודה בעולם המכירות הוא יותר דינמי, תחרותי, עם הרבה אדרנלין. אף פעם לא משעמם פה. אני רואה בזה יתרון וזה גורם לי לקום בבוקר עם חיוך לעבודה ומדרבן אותי. האחריות המוטלת על כתפיי במסגרת תפקידי הנוכחי היא רבה. מעבר לזה, כל מנהל נמדד בסופו של דבר על פי כמות הלקוחות בהם הוא מטפל, ואני יכול לומר שהיום כמות הלקוחות בטיפול המוקד היא גדולה באופן משמעותי בהשוואה לתפקידי הקודם".

כיצד תאפיין את החברה מבחינת אווירה ואנשים?
"בזק בינלאומי היא חברה ששמה דגש על הפרטים הקטנים ובכך זוכה לדעתי באהדת העובדים שלה. אחד הדברים שהכי ריגשו והרשימו אותי הוא שלאחר שחתמתי על החוזה, כשחזרתי לביתי חיכה לי זר פרחים בבית. בנוסף, המוקד שלנו מאד אינטימי, ומאד כיף לבוא לעבוד בו. כמנהל מוקד אני יושב ברחבה (open spase) עם שאר הנציגים, בגובה העיניים ללא דיסטנס, ונהנה מאווירה מיוחדת".

תוכל לומר שהמעבר לבזק בינלאומי היה מוצלח מבחינתך?
"בהחלט. אני מרגיש שמצאתי את מקומי ומצפה להתפתח פה. המעבר תרם לי מעבר למה שציפיתי. הייתי מודע לכך שתפקיד ניהול המוקד הוא ברמה גבוהה מבחינה מקצועית וניהולית, אך לא שיערתי שאוכל להשפיע על התהליכים בצורה כזו ניכרת. בזק בינלאומי מאפשרת לכל עובד לטפס למעלה ולהביא שינוי, החל מנציג זוטר למנהל בכיר. במסגרת תפקידי, הרעיונות שלי נשמעים ומבוצעים, אני מצליח להביא לשינוי וממש משפיע".

אבי רומנו, מנהל את ה- cv center - הגוף שאחראי על גיוס הנציגים בארגון, כיצד בא לידי ביטוי שיתוף הפעולה שלכם עם אתר ג'ובנט?
"אתר ג'ובנט הוא אחד מערוצי הגיוס העיקריים שלנו, המשרת אותנו לפרסום מגוון רחב של משרות בתחומי טכנולוגיה שונים, שיווק, מכירות, שרות, כספים, אדמיניסטרציה ועוד. כגוף גדול המונה כ- 2500 עובדים, אנחנו מקבלים לעיתים קרובות ובאופן ממוקד מועמדים איכותיים רבים מהאתר. מעבר לזה, אנו מעודדים קידום של נציגים ממוקדים שונים בארגון לתפקידים בכירים, כך ש- 8 מתוך 10 משרות מאוישות על ידי עובדים מתוך החברה".


לסיפורי הצלחה נוספים לחץ/י על כתבות תעסוקה

נושאים נוספים שיכולים לעניין אותך:

> מחפשים עבודה? 
>
מחפשים עובדים? 
> כתיבת קורות חיים


הצטרפו להצלחה של כולם בג'ובנט.


לכתבה באנגלית


תן למשרות שלנו לחפש אותך - חינם!